Polityka prywatności
Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Wprowadzenie
Ochrona danych osobowych jest traktowana jako jeden z najważniejszych aspektów w działalności sprzedawcy. Jako producent i sprzedawca towarów oferowanych w sklepie, na rzecz klientów, w tym konsumentów, poprzez świadczenie usług drogą elektroniczną, sprzedawca czuje się szczególnie odpowiedzialny za bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z działalnością sprzedażową. Celem sprzedawcy za pośrednictwem niniejszej polityki prywatności oraz ochrony danych osobowych jest należyte informowanie klientów o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (ue) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we („rodo”).
Niniejsza polityka prywatności i ochrony danych osobowych ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których sprzedawca jest administratorem danych osobowych i przetwarza dane osobowe. Dotyczy to zarówno przypadków, w których sprzedawca przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i przypadków, w których dane osobowe pozyskane zostały z innych źródeł. Sprzedawca realizuje swoje obowiązki informacyjne w obu powyższych przypadkach, określone odpowiednio w art. 13 i art. 14 rodo zgodnie z tymi przepisami.
- Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu PPHU Szafir Milczarczyk SP.J z siedzibą w brzozie przy ul. Przemysłowej 44 86-061 brzoza. Nip: 5541776312
Kontakt z inspektorem danych osobowych (IOD) możliwy jest pod adresem: diadem@diadem.com.pl
- Zasady przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe klientów są przetwarzane przez sprzedawcę w celu i zakresie określonym w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (dz.u. Nr 144, poz. 1204 z późn. Zm. ), w celu realizacji czynności prowadzących do realizacji umowy sprzedaży produktów dostępnych w sklepie, wysyłki do klienta nabytych produktów, jak również późniejszej ewentualnej reklamacji. Zebrane dane mogą być przetwarzane w przypadku dochodzenia ewentualnych roszczeń, do celów podatkowych oraz zapewnienia najwyższej jakości oferowanych usług. W powyższych celach sprzedawca może przetwarzać dane osobowe klientów niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego między nimi, tj.: informacji zawartych w formularzu „dane kupującego” w koszyku lub podanych przy rejestracji konta.
W celu realizacji umów lub dokonania innej czynności prawnej z klientem, sprzedawca może przetwarzać inne dane niezbędne ze względu na właściwość świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia.
- Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania pozyskanych danych jest umowa sprzedaży produktów. Dane będą przetwarzane do czasu wywiązania się administratora z umowy sprzedaży, tj. Dostarczenia produktów do klienta, a później do czasu wygaśnięcia roszczeń (nie dłużej niż 10 lat). Brak podania danych osobowych może uniemożliwić zawarcie i realizację umowy sprzedaży.
Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych umożliwia przekazywanie klientowi informacji o ofertach, promocjach i usługach oferowanych przez PPHU Szafir Milczarczyk SP. J. Podstawą prawną przetwarzania danych w celach marketingowych jest zgoda klienta, która może zostać wycofana w dowolnym momencie. Dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.
Dane osobowe osób odwiedzających stronę internetową sprzedawcy może przetwarzać w niektórych przypadkach na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora danych, np. Niekiedy przepisy prawa wymagają od administratora danych pewnych danych osobowych dla celów podatkowych i rachunkowych. Po zakończeniu korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną sprzedawca przetwarza dane osobowe niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi; niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji klientów sprzedawca przetwarza z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez sprzedawcę, za zgodą klientów i na zasadach określonych w przepisach prawa.
- Odbiorcy danych osobowych
Sprzedawca może przekazywać dane osobowe niżej wymienionym kategoriom podmiotów:
- firmom świadczącym usługi serwisu oraz wsparcia systemów informatycznych, w tym hostingu stron internetowych;
- firmom kurierskim i transportowym w celach dostawy zamówionych produktów;
- bankom i podmiotowi obsługującym płatności elektroniczne;
- firmom prawniczym w przypadku doradztwa prawnego i reprezentowania interesów sprzedawcy w przypadku takiej potrzeby;
- firmom świadczącym usługi marketingowe w przypadku wyrażenia zgody przez klienta na przetwarzanie danych do celów marketingowych.
- Prawa osób, których dane osobowe dotyczą
Osoby fizyczne mają określone prawa dotyczące swoich danych osobowych, a sprzedawca jako administrator danych odpowiada za realizację tych praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku wszelkich pytań i próśb dotyczących zakresu i realizacji praw, a także w celu skontaktowania się w celu skorzystania z określonego uprawnienia w zakresie ochrony danych osobowych sprzedawca prosi o kontakt pod wskazany w ust. 2 adres e-mail IOD.
Klient posiada prawo dostępu do danych osobowych, do zmiany danych, przetwarzanych danych a także usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, żądania przeniesienia danych oraz sprzeciwu wobec przetwarzania. W tym celu należy kontaktować się na wskazany w §2 adres e-mail IOD.
W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, klient prawo w dowolnej chwili wycofać tę zgodę. Informacja na temat możliwości wycofania zgody jest przekazywana w momencie zbierania zgód, a wycofanie zgody następuje w tak łatwy sposób, jak jej udzielono. W braku odmiennej informacji, to znaczy, jeśli nie ma w niniejszej polityce prywatności i ochrony danych osobowych podanego innego adresu czy numeru kontaktowego celem wycofania zgody, następuje to poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail inspektora danych osobowych podany w ust. 2 powyżej.
Klient posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa urzędu ochrony danych osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Przekazywanie danych osobowych poza obszar eog lub organizacji międzynarodowej
Sprzedawca nie przekazuje przetwarzanych danych poza obszar eog lub do organizacji międzynarodowej.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Sprzedawca w przypadku wyrażenia przez klienta zgody, w celu analizy potrzeb i preferencji klientów, może podejmować zautomatyzowane decyzje na podstawie danych osobowych, które zostały pozyskane w związku ze świadczeniem usług, w tym dokonywać profilowania. Na tej podstawie sprzedawca może podejmować zautomatyzowane decyzje, w tym dostosowywać informacje marketingowe o wybranych usługach oraz promocjach i kierować je do określonych klientów. Dzięki takim działaniom administrator może kierować do klienta bardziej pożądany przez niego przekaz marketingowy, co stanowi korzyść dla obu stron.
- Informacja o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
W trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „złóż zamówienie” klienci posiadający konto w sklepie mają możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez edycję profilu konta.
Weryfikacji danych lub korekty zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do sprzedawcy na adres: zamowienia@diadem.com.pl
Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
Informacja o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez sprzedawcę drugiej stronie treści zawieranej umowy:
- utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu umowy sprzedaży;
- utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy sprzedaży następuje przez wysłanie klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy lub przez przekazanie klientowi specyfikacji zamówienia oraz dowodu zakupu;
- treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym sprzedawcy oraz udostępniana na każde żądanie klienta.